RAMOWY ROZKŁAD DNIA
ZESPOŁU MIEJSKICH PRZEDSZKOLI NR 1
- MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 7 IM ,,BARBÓRKI”
W RUDZIE ŚLĄSKIEJ
Przedszkole pracuje w godzinach 6:00 - 17:00
6 - 8 schodzenie się dzieci
Witamy się z panią i kolegami, prowadzimy rozmowy, wspominamy, aktywizujemy się do podejmowania działalności zabawowej,
Dokonujemy swobodnego wyboru aktywności zabawowej: łączymy się w zespoły, podejmujemy działalność zabawową, rysujemy, budujemy, konstruujemy, układamy, gramy, odtwarzamy różnorodne role społeczne podczas zabaw tematycznych.
8 – 9 przygotowanie do śniadania
Porządkujemy salę po skończonej zabawie, bierzemy udział w zabawach lub ćwiczeniach porannych, załatwiamy potrzeby fizjologiczne i higieniczne.
8:30 – 9 – śniadanie w grupach: SMERFY, PSZCZÓŁKI, TYGRYSKI,
9 – 9:30 – śniadanie w grupach: KRASNOLUDKI, PAPUŻKI
9:30 - 11 – zajęcia kierowane i niekierowane przez nauczyciela
Uczestniczymy w zajęciach kierowanych i niekierowanych przez nauczyciela, który wspiera naszą wielokierunkową aktywność poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w czterech obszarach naszego rozwoju:
fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym,
Rozwijamy sprawność ruchową podczas gier i zabaw na świeżym powietrzu z
wykorzystaniem sprzętu rekreacyjnego, spacerujemy, bawimy się w piaskownicy.
Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa w czasie całodniowego pobytu w przedszkolu
11 – 11:30 lub 11:30 - 12 przygotowanie do obiadu
Porządkujemy salę lub podwórko po skończonej zabawie, bierzemy udział w zabawach muzyczno-ruchowych, załatwiamy potrzeby fizjologiczno-higieniczne.
11:30 – 12 – obiad w grupach: SMERFY, PSZCZÓŁKI, TYGRYSKI
12 – 12:30 – obiad w grupach: KRASNOLUDKI, PAPUŻKI
12 – 13:15 czynności higieniczne, poobiedni relaks
Relaksujemy się, słuchamy muzyki i bajek
Utrwalamy poznane wiadomości, doskonalimy przyswojone kompetencje i umiejętności,
Rozwijamy indywidualne predyspozycje i zdolności.
13:15 – 13:30 przygotowanie do podwieczorku
Załatwiamy potrzeby fizjologiczne i higieniczne przed posiłkiem.
13:30 – 14 podwieczorek w grupach: SMERFY, PSZCZÓŁKI,TYGRYSKI
14 – 14:30 podwieczorek w grupach: KRASNOLUDKI, PAPUŻKI,
14:30- 17 rozchodzenie się dzieci , swobodne zabawy i zajęcia w sali
Dzielimy się wrażeniami i przeżyciami z kolegami i nauczycielką
Doskonalimy grafomotorykę, pamięć, spostrzegawczość, uwagę i logiczne
myślenie podczas gier i zabaw,
Realizujemy swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach,
Słuchamy wierszy lub bajek czytanych przez nauczyciela,
Uczestniczymy w indywidualnych ćwiczeniach dostosowanych do naszych
możliwości i potrzeb oraz w dodatkowych zajęciach dla dzieci o szczególnych
zainteresowaniach